Аналіз моделей, методів та технологій створення персоналізованого контенту в системам B2B електронної комерції

Автор(и)

  • Арсірій Олена Олександрівна Національний університет «Одеська політехніка», пр. Шевченка, 1. Одеса, 65044, Україна Автор
  • Іванов Дмитро Вячеславович Національний університет «Одеська політехніка», пр. Шевченка, 1. Одеса, 65044, Україна Автор
  • Бабілунга Оксана Юріївна Національний університет «Одеська політехніка», пр. Шевченка, 1. Одеса, 65044, Україна Автор

DOI:

https://doi.org/10.15276/ict.02.2025.41

Ключові слова:

електронна комерція, системи B2B, транзакційні та поведінкові данні, афінітивний аналіз, асоціативні правила, Apriori, FP-Growth, Eclat, метрики якості

Анотація

Зростання фінансової значущості та структурної складності сегмента ринку систем B2B електронної комерції, а також необхідністю підвищення його ефективності зумовило актуальність проведення системного аналізу моделей, методів та технологій створення персоналізованого контенту в таких системах. Визначено особливості B2B комерції та проведено порівняння систем B2B та B2C за основними показниками. Проведено аналізу існуючих моделей, методів та технології створення персоналізованого контенту в системах B2B електронної комерції, а саме алгоритмів пошуку частих наборів товарів Apriori, FP-Growth, Eclat , що дозволяють виявляти комбінації товарів, які часто замовляються разом, метрик якості асоціативних правил (підтримка, достовірність, lift, conviction) для оцінювання значущості та корисності знайдених закономірностей в замовленнях товарів. Обгрунтовано необхідність розробки моделей афінітивного аналізу транзакційних і поведінкових даних у поєднанні з методами класифікації клієнтів для підвищення персоналізації товарного, інформаційного та рекомендаційного контенту системи B2B електронної комерції 

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Біографії авторів

  • автор Арсірій Олена Олександрівна, афіліація Національний університет «Одеська політехніка», пр. Шевченка, 1. Одеса, 65044, Україна

    Д-р техніч. наук, професор, завідувачка каф. Інформаційних систем

    Scopus Author ID: 54419480900

  • автор Іванов Дмитро Вячеславович, афіліація Національний університет «Одеська політехніка», пр. Шевченка, 1. Одеса, 65044, Україна

    Аспірант каф. Інформаційних систем

  • автор Бабілунга Оксана Юріївна, афіліація Національний університет «Одеська політехніка», пр. Шевченка, 1. Одеса, 65044, Україна

    Канд. техніч. наук, доцент каф. Інформаційних систем

    Scopus Author ID: 35316966900

Завантаження

Опубліковано

2025-11-05

Як цитувати

Аналіз моделей, методів та технологій створення персоналізованого контенту в системам B2B електронної комерції. (2025). Інформатика. Культура. Техніка, 2, 273‒278. https://doi.org/10.15276/ict.02.2025.41

Статті цього автора (цих авторів), які найбільше читають