Цифрові технології у навчанні польської мови як іноземної

Автор(и)

  • Козаченко Олексій Миколайович Національний університет «Одеська політехніка», пр. Шевченка, 1. Одеса, 65044, Україна Автор
  • Безверхна Анна Вячеславівна Національний університет «Одеська політехніка», пр. Шевченка, 1. Одеса, 65044, Україна Автор
  • Константінова Ольга Василівна Національний університет «Одеська політехніка», пр. Шевченка, 1. Одеса, 65044, Україна Автор

DOI:

https://doi.org/10.15276/ict.02.2025.57

Ключові слова:

цифрові технології, викладання іноземної мови, комунікативна компетентність, мовна освіта

Анотація

Робота присвячена аналізу ролі та значення цифрових технологій у процесі навчання польської мови як іноземної. У сучасному освітньому просторі спостерігається динамічний розвиток інформаційно-комунікаційних засобів, що суттєво впливають на глоттодидактику, урізноманітнюють навчальний процес і змінюють традиційні підходи до викладання. Використання цифрових інструментів сприяє інтенсифікації навчання, забезпечує індивідуалізацію освітнього процесу, активізує увагу та підвищує мотивацію учнів. У статті розглядаються приклади різноманітних освітніх платформ (зокрема Moodle, e-polish.eu, Insta.Ling), що дозволяють організовувати дистанційне та змішане навчання, а також надають доступ до інтерактивних завдань, мультимедійних матеріалів і систем автоматизованого контролю знань. Окрема увага приділена мобільним застосункам і блогам, які стають важливим доповненням до традиційних форм роботи, розширюють можливості самостійного вивчення лексики й граматики та сприяють формуванню навичок міжкультурної комунікації. Серед інноваційних ресурсів виділено інтерактивні вікторини й віртуальні середовища для спільної роботи (Kahoot, Quizlet, Padlet, Blendspace), які розвивають як рецептивні, так і продуктивні мовні вміння, стимулюють співпрацю та створюють ситуації автентичного спілкування. Зазначається, що цифрові технології, будучи невід’ємною частиною повсякденного життя молодого покоління, природним чином інтегруються у навчальний процес, сприяючи розвитку критичного мислення та формуванню цифрової компетентності. Разом із тим, автор звертає увагу на ризики, пов’язані з надмірною кількістю ресурсів, швидким моральним старінням окремих платформ і потребою ретельного методичного добору матеріалів. Наголошується на необхідності зваженого поєднання цифрових і традиційних засобів навчання, що дозволяє досягти оптимального балансу між технологічними новаціями та педагогічною ефективністю. Таким чином, цифрові технології відкривають нові перспективи для викладання та вивчення польської мови як іноземної, роблять навчання більш гнучким, різноманітним і наближеним до потреб сучасного здобувача освіти

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Біографії авторів

  • автор Козаченко Олексій Миколайович, афіліація Національний університет «Одеська політехніка», пр. Шевченка, 1. Одеса, 65044, Україна

    Канд. педагогічних наук, доцент каф. Професійно орієнтованої польської мови

  • автор Безверхна Анна Вячеславівна, афіліація Національний університет «Одеська політехніка», пр. Шевченка, 1. Одеса, 65044, Україна

    Асистент каф. Професійно орієнтованої польської мови 

  • автор Константінова Ольга Василівна, афіліація Національний університет «Одеська політехніка», пр. Шевченка, 1. Одеса, 65044, Україна

    Асистент каф. Професійно орієнтованої польської мови

Завантаження

Опубліковано

2025-11-05