Цифрова трансформація в освіті у документах міжнародний інституцій
DOI:
https://doi.org/10.15276/ict.02.2025.13Ключові слова:
цифрова трансформація, освіта, цілі сталого розвитку, цифрові навички, цифрові компетентностіАнотація
Розглядається процес цифрової трансформації як глобальне явище, що визначає розвиток сучасного суспільства та економіки. Цифровізація охоплює всі сфери життєдіяльності, змінюючи способи взаємодії держави, бізнесу та громадян. На основі аналізу міжнародних документів Організації Об’єднаних Націй, Міжнародного союзу електрозв’язку та Програми розвитку ООН встановлено, що понад 70 % завдань Цілей сталого розвитку можуть бути досягнуті завдяки впровадженню цифрових технологій. Визначено ключову роль цифрових навичок і компетентностей у досягненні більшості Цілей сталого розвитку, зокрема у сферах якісної освіти, гідної праці та економічного зростання, подолання бідності й голоду. У контексті євроінтеграції проаналізовано цифрову політику Європейського Союзу, зокрема Цифровий порядок денний Європи 2030 та програму «Цифрова Європа» (2021-2027), до якої у 2023 році приєдналася Україна. Визначено, що участь у цій програмі відкриває доступ до фінансування проєктів у сферах високопродуктивних обчислень, штучного інтелекту, цифрових навичок та впровадження цифрових технологій в економіку й суспільство. Наголошено, що цифрові компетентності є критично важливими для підготовки фахівців, здатних забезпечити сталий розвиток і конкурентоспроможність держави. Окремо розглянуто План дій цифрової освіти (2021-2027), що визначає пріоритети формування цифрової екосистеми освіти та розвитку цифрових навичок із раннього віку. Наведено рекомендації Європейського парламенту щодо інтеграції курсів із цифрових навичок у програми всіх рівнів освіти та створення міждисциплінарних курсів. Зроблено висновок, що лише за умови якісної підготовки у закладах освіти можливо забезпечити успішну інтеграцію України у європейський цифровий простір і підвищення її глобальної конкурентоспроможності.